آغاز بسته‌بندی گوشت گاو در کشتارگاه دام بویین‌زهرا

در مرحله دوم طرح ارتقای سطح نظارت بهداشتی و کیفیت ارائه محصولات دامی در استان، گوشت کله گاوی، مغز و زبان گاوی در کشتارگاه دام بویین زهرا بسته‌بندی شد.

ایرنا-معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین از آغاز بسته‌بندی گوشت گاو با هدف ارتقای سطح بهداشت در کشتارگاه دام بویین زهرا خبر داد.
مهدی مهرزاده افزود: در مرحله دوم طرح ارتقای سطح نظارت بهداشتی و کیفیت ارائه محصولات دامی در استان، گوشت کله گاوی، مغز و زبان گاوی در کشتارگاه دام بویین زهرا بسته‌بندی شد.
وی اظهار کرد: بسته‌بندی تمامی آلایش‌های خوراکی دام، یکی از اهداف مهم این اداره کل به شمار می رود بنابراین برای اجرای آن، ابتدا زیرساخت‌های مورد نیاز در کشتارگاه‌های استان در حال آماده سازی است.
مهرزاده افزود: قزوین در اجرای طرح بسته‌بندی آلایش دامی در کشتارگاه‌ها از جمله نخستین استان‌های کشور به شمار می‌رود و امیدواریم تا سال آینده تمامی آلایشات دامی تولید شده در استان به صورت بسته‌بندی عرضه شود.
این مسئول در خصوص ظرفیت‌های استان در تولید گوشت قرمز نیز گفت: قزوین دارای سه کشتارگاه صنعتی است که علاوه بر تامین نیاز استان، مقداری از گوشت مصرفی استان‌های همجوار را نیز تامین می‌کند. مهرزاده افزود: کشتارگاه‌های استان حتی می‌توانند برای صادرات به کشورهای همسایه نیز اقدام کنند.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک،19کارشناس و شش کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی است.

n82830593-72177694

بیشتر بخوانید . . .