ماورای بنفش رنگ سال 2018 پنتون

افراد مختلف در سراسر دنیا مسحور رنگ می‌شوند و قدرت آن را برای ارائه پیام‌هایی عمیق و پرمعنا درک می‌کنند.
طراحان و برندها باید مطمئن شوند که توانایی استفاده از رنگ را برای الهام بخشیدن و تاثیرگذاری دارند. رنگ سال، یک دقیقه در زمانی است که جهت‌گیری استراتژیک برای دنیای تمایلات و طراحی ایجاد می‌کند و منعکس‌کننده کار یک ساله موسسه رنگ Pantone Color در این راستا برای طراحان و برندها است.”

Pantone رنگ سال خود را اعلام کرد و نتیجه یک بنفش خیره‌کننده توسط” ماوراء بنفش” با الهام از امکانات و نمادهای غیر متعارف بود که انعکاس آن چیزی است که کمبودش در جهان ما احساس می‌شود.
PANTONE 18-3838 Ultra Violet ” یک سایه بنفش رنگارنگ تحریک‌آمیز و تفکر برانگیز است که با اصالت و خلاقیت ارتباط دارد و چشم‌اندازی از آینده پیش روی ما است.

رنگ سال 2018 – نقل قول از لی ایزمن

ماوراء بنفش به شکلی پیچیده و تفکر برانگیز، اسرار کیهان، تصویری فریبنده از آنچه پیش رو است و اکتشافاتی فراتر از آن چه که در حال حاضر در دسترس هستند پیشنهاد می‌دهد.
وسعت و محدودیت‌های آسمان شب، نمادی از آن چیزی است که امکان‌پذیر است و همچنین الهام‌بخشی برای دنبال کردن جهانی فراتر از ما است.”
” بنفش‌های مرموز نیز به مدت طولانی نماد مبارزه با فرهنگ، عدم انطباق و درخشندگی هنری بوده‌اند. شاهزاده‌های موسیقی، دیوید بووی و جیمی هندریکس، سایه‌های ماوراء بنفش را به خط مقدم فرهنگ پاپ غربی به عنوان بیان شخصی از فردیت به ارمغان آورده‌اند.
نکته ظریف و هیجان‌انگیز، به عمق PANTONE 18-3838 Ultra Violet برمی‌گردد که نماد آزمایش و عدم انطباق، تحریک کردن افراد برای تصور کردن نشانه منحصر به فرد خود در جهان و فشردن مرزها از طریق رسانه‌های خلاق است. ”

pantone-color-of-the-year-2018-tools-for-designers-graphics

“از لحاظ تاریخی، رنگ ماوراء بنفش با کیفیت عرفانی یا معنوی مرتبط بوده است. رنگ، اغلب با شیوه‌های ذهنی همراه است که زمینه‌هایی را برای کسانی که پناهگاهی در برابر دنیای بسیار محرک امروزی می‌جویند فراهم می‌کند. استفاده از روشنایی بنفش رنگ در فضاهای مراقبه و سایر مکان‌های تجمع، جوامع را دور هم جمع کرده و حس ایجاد رابطه را القا می‌کند.
به گفته لوری پرسمن، معاون رئیس موسسه Pantone Color ، رنگ سالPantone معنایی فراتر از روند کنونی دنیای طراحی را در بر می‌گیرد و حقیقتا انعکاسی از آن چیزی است که دنیای امروز ما به آن نیاز دارد.”
“افراد مختلف در سراسر دنیا مسحور رنگ می‌شوند و قدرت آن را برای ارائه پیام‌هایی عمیق و پرمعنا درک می‌کنند.
طراحان و برندها باید مطمئن شوند که توانایی استفاده از رنگ را برای الهام بخشیدن و تاثیرگذاری دارند. رنگ سال، یک دقیقه در زمانی است که جهت‌گیری استراتژیک برای دنیای تمایلات و طراحی ایجاد می‌کند و منعکس‌کننده کار یک ساله موسسه رنگ Pantone Color در این راستا برای طراحان و برندها است.”

ابزار برای طراحان

هر روز بیش از ده میلیون طراح و سازنده برای انتخاب، ارتباط و تصویب رنگ با طراحی Pantone کار می‌کنند.
ما تقریبا پنج هزار رنگ Pantone در دو سیستم، یکی برای چاپ و بسته‌بندی و دیگری برای طراحی مد و محصولات سازماندهی می‌کنیم.

pantone-color-of-the-year-2018-tools-for-designers-home-decor

 

آیا می‌خواهید بدانید که محصولات Pantone برای پروژه بعدی شما مناسب است یا خیر؟

رنگ ماوراء بنفش در طراحی گرافیک و بسته‌بندی

برای طراحی بسته‌بندی که کار پیچیده‌تر می‌شود، رنگ ماوراء بنفش پیچیدگی و شگفتی را ارائه می‌دهد که به تمایل ما برای اصالت در تمام مواردی که با آن در تماس هستیم پاسخ می‌دهد. به طور مشابه در طراحی گرافیک، ماوراء بنفش با این رسانه پویا از طریق حس چند بعدی خود، واکنش نشان می‌دهد.
سایه‌های ماوراء بنفش به طور فزاینده‌ای در طراحی بسته‌بندی و طراحی گرافیک توسط برندهای پیشرو در دنیایCPG، لوکس، زیبایی و همچنین شخصیت‌ها و هنرمندانی که تمایل به ثبات دارند، استفاده می‌شود.

رنگ ماوراء بنفش در مدل

چه در باند فرودگاه چه در خیابان‌ها، رنگ ماوراء بنفش همیشه مهیج است و پیوندی نمایشی را برای سبک‌های مردانه و زنانه فراهم می‌کند.
با توجه به طبیعت ترکیبی این رنگ که از ترکیب قرمز و آبی بدست آمده، ماوراء بنفش معطوف به ترکیب رنگ‌های منحصر به فرد در مد است و جفت شدن آن با سایر رنگ‌ها در هر طیفی که فکر کنید آسان است.
با طلا یا سایر فلزات، رنگ ماوراء بنفش لوکس و خیره‌کننده می‌شود؛ با رنگ سبز یا رگه‌هایی از آن، ظرافت طبیعی را القا می‌کند. به طور مشابه، این رنگ ظاهر متمایزی با مواد مختلف می‌گیرد. در بافتی مخملی، ظاهری مسحور کننده را در شب تداعی می‌کند اما در عین حال به طرزی غیرمنتظره در ورزش و غیر از آن مدرن جلوه می‌کند.در لوازم جانبی، جواهرات و عینک، رنگ ماوراء بنفش پیچیدگی‌های سنگ‌های طبیعی، بافت‌ها و گل‌های رنگی را پیشنهاد می‌دهد.

pantone-color-of-the-year-2018-tools-for-designers-fashion

رنگ ماوراء بنفش در زیبایی

ماوراء بنفش بسیار مسحورکننده است و معنویتی را به زیبایی اضافه می‌کند تا ظاهری پرمعنا ایجاد کند. طبیعت پیچیده و عمیق رنگ، مناسب زیبایی به نظر می‌رسد که به صورت ترکیبی، مخلوط و سایه ایجاد شده است. یک بنفش مات تک رنگ بر روی لب‌ها و یا ناخن‌ها، عدم انطباق بی‌نظیری را ارائه می‌دهد در حالی رنگ‌های متالیک و تیره و روشن از رنگ ماوراء بنفش، چشم‌ها را به پنجره‌هایی کیهانی بدل می‌کنند. سایه‌های بنفش در مو، برای افزایش سبک خیابانی به عنوان نمادی از خلاقیت همچنان استفاده می‌شود. ماوراء بنفش در پالت برای هر رسانه زیبایی، مکمل سایر رنگ‌ها است و پیچیدگی و رمز و راز را اضافه می‌کند.


رنگ ماوراء بنفش در دکوراسیون خانگی

رنگ ماوراء بنفش در فضای داخلی، می‌تواند اتاق را به یکی از خود بیانگری‌های (self-expression) فوق‌العاده تبدیل کند و یا برعکس، جلا دادن آن می‌تواند فضایی را با ترکیبی از مدرنیته و آرامش به سکوت دعوت کند. با افزودن عنصر یا منابع روشنایی به این رنگ، می‌توان توجه را به یک مبل راحتی، اثری هنری و یا دیواری تاکیدی جلب کرد. به عنوان یک رنگ، ماوراء بنفش می‌تواند شما را به هر جهتی بکشاند و توجه را در هر فضایی چه سنتی و زیبا و چه متهورانه و غیرمنتظره ایجاد کند. در مقوله هتل‌داری، ما شاهد بنفش‌هایی مانند ماوراء بنفش بعنوان رنگ مهار کردنی برای نقطه کانونی فضاهای داخلی نظیر هتل‌های کوچک و بزرگ و طراحی برای جلب مسافران و اقامت آنها هستیم.

pantone-color-of-the-year-2018-tools-for-designers-beauty

بیشتر بخوانید . . .