امضای قرارداد L’OR AL و CARBIOS برای کنسرسیوم بازیافت بیولوژیکی پلاستیک در مقیاس صنعتی

CARBIOS یک فرآیند بازیافت زیستی آنزیمی برای پلاستیک‌ها را توسعه داده است. این فرآیند، پلیمرها را به اجزای پایه‌ای (مونومرها) که در ابتدا از آن بوجود آمده‌اند می‌شکند.

CARBIOS یکی از پیشگامان در زمینه بیوپلاستی جراحی، و L’ORÉAL پیشگام در صنعت زیبایی در سراسر جهان، با خوشحالی اعلام کرده‌اند که یک همکاری جدید در زمینه مدیریت پایدار چرخه عمر پلاستیک را با یکدیگر آغاز کرده‌اند.
L’ORÉAL و CARBIOS به عنوان بخشی از تعهد خود برای ترویج اقتصاد مدور با استفاده از راه‌حل‌های نوین بازیافت پلاستیک، قراردادی را امضا کردند که به طور مشترک یک کنسرسیوم پنج ساله را پایه‌گذاری می‌کند تا فن‌آوری بازیافت زیستی طراحی شده و توسعه یافته توسط CARBIOS را برای بازار در یک مقیاس صنعتی ارائه دهد. به دنبال توسعه راه‌حل‌های جدید برای بازیافت پلاستیک زیست محیطی، مشارکت برای صنایع بخش‌های دیگر نیز امکان‌پذیر است.
CARBIOS یک فرآیند بازیافت زیستی آنزیمی برای پلاستیک‌ها را توسعه داده است. این فرآیند، پلیمرها را به اجزای پایه‌ای (مونومرها) که در ابتدا از آن بوجود آمده‌اند می‌شکند.
مونومرها را مجددا می‌توان پس از جدا شدن و خالص‌سازی برای ایجاد پلاستیک خالص، بدون از دست دادن ارزش در فرآیند بازیافت استفاده کرد. این فرآیند بیولوژیکی، محدودیت‌های تکنیک‌های بازیافت مجدد را ندارد و اولین گام برای توسعه یک روش جدید مدیریت چرخه عمر پلاستیک مبتنی بر اقتصاد مدور است.
L’ORÉAL و دیگر تولیدکنندگان کنسرسیوم از توسعه این نوآوری CARBIOS که برای اولین بار ارائه می‌شود، بهره‌مند خواهند شد. L’ORÉAL از این فن‌آوری جدید، در مرحله طراحی برای بسته‌بندی جدید استفاده خواهد کرد و در نتیجه باعث ارتقاء اقتصاد مدور می‌شود.
فیلیپ تووین، معاون مدیرعامل بسته‌بندی و توسعه L’ORÉAL، بر این نکته تاکید می‌کند که: “L’ORÉAL سالها است به برنامه بلند مدت بسته‌بندی پایدار متعهد است. ما در حال حاضر، صد درصد پلاستیک بازیافت شده را برای چندین محصول مختلف استفاده می‌کنیم و تصمیم گرفتیم که حتی بیشتر به پیش برویم: با استفاده از این فن‌آوری نوآورانه CARBIOS، L’ORÉAL در حال کمک به تولید بازیافت زیست‌محیطی در مقیاس صنعتی است. این یک فرصت عالی برای محافظت از محیط زیست است و این کنسرسیوم نیز به تقویت اقتصاد مدور کمک می‌کند.”
همان طور که جین کلود لومارت، مدیر عامل شرکت CARBIOS، توضیح می‌دهد: “ما افتخار می‌کنیم که این کنسرسیوم را با همکاری L’ORÉAL شروع کنیم. فن‌آوری آنزیم ما، یک راه‌حل جدید برند را برای بهینه‌سازی عملکرد و چرخه عمر پلاستیک فراهم می‌کند.
تعهد L’ORÉAL به توسعه پایدار، به پیشبرد این نوآوری کمک می‌کند و ما اطمینان داریم که سایر شرکت‌های بین‌المللی دیگر در ماه‌های آینده به این پروژه خواهند پیوست تا به ما کمک کنند که تغییرات عمده‌ای در تولید مواد پلاستیکی آینده ایجاد کنیم.”

loreal_carbios_logo s

بیشتر بخوانید . . .