PPC AWARDS برندگان جوایز شورای بسته‌بندی مقوایی

Inniskillin 40th Anniversary icewine، برای رده لوکس ساخته شده است که نیاز به یک جعبه محکم فاخر برای درگیر شدن با حواس و تحریک مصرف‌کننده را پوشش می‌دهد. در نگاه اول، درپوش رویی منحصر به فرد جعبه که از درون کریستال یخی الهام گرفته شده است، جلب توجه می‌کند

طراحی، مطابق با نیازهای دوگانه ایمنی و برجستگی نام تجاری صنایع است.
شورای بسته‌بندی کاغذی (PPC)، Springfield، MA  اخیرا اسامی برندگان هفتاد و چهارمین رقابت سالانه بسته‌بندی کاغذی آمریکای شمالی را اعلام کردند. این برندگان که جدیدترین و بهترین طراحی‌ها را در بسته‌بندی کاغذی ارائه می‌دهند، توسط گروهی از متخصصان بسته‌بندی شناخته شده‌اند.

 

1>بسته‌بندی کاغذی سال

iranpack-sanat bastebandi 180 0003
• SlideBoxCR SB200
• تبدیل شده توسط شرکت All Packaging

SlideBoxCR که به طرزی استادانه نیازهای دوگانه ایمنی و برند صنایع شاهدانه را در بر می‌گیرد، یک طراحی در انتظار ثبت است که نیاز به هفده تکرار دارد.
ویژگی‌های طراحی، هم مربوط به کارتن بیرونی است و هم سینی کشویی داخلی حاوی محصول را مدنظر دارد. برای بازکردن قفل سینی، مصرف‌کننده باید فلاپ پنهان در مقابل دیواره داخلی را فشار دهد.
این مکانیزم قفل‌گذاری عمدی و غیرشهودی، تضمین می‌کند که کودکان نمی‌توانند به محصول دسترسی پیدا کنند. و این روش این واقعا کار می‌کند: در یک مطالعه شخص ثالث (third-party study)، تمامی پنجاه شرکت کننده سه تا پنج ساله قادر به دسترسی به محصول نبودند.
طراحی همچنین امکان رفتارهای گرافیکی برتر را فراهم می‌کند. تسمه، مهرزنی فویل (foil stamping)، UV نقطه‌ای، رنگ‌های PMS و کتینگ لمسی نرم می‌توانند بدون هیچ محدودیتی گنجانیده شوند.
در زمانی که بسیاری از تولیدکنندگان شاهدانه برای شناخته شدن بعنوان برند برتر رقابت میکنند، این قابلیت‌های گرافیکی بسیار مهم هستند.

2>جعبه تاشوی سال

iranpack-sanat bastebandi 180 0001
• Lancer Legacy Youth Treatment
• تبدیل شده توسط Thoro Packaging

این کارتن تاشو پر زرق و برق با پوسته‌ای زیبا طراحی شده است. طراحی بخش تزئینی آن و برجسته کردن ارزش و ویژگی‌های منحصر به فرد “مروارید (pearl)” و یک امکان مراقبت از پوست بالا- پایان هزینه چندانی نداشت.
نکته قابل توجه، انتخاب گرافیک‌های چاپی رها شده (forgo printed graphics) و متن مهرزنی فویل سرتاسری است. اسلیو بیرونی، یک الگوی مهرزنی فویل مشابه قابل توجه و همچنین یک کاربرد لمسی نرم را شامل می‌شود. توجه به جزئیات همچنان ادامه دارد: آهن‌رباهای پنهان بعنوان مکانیسم بسته‌شدن عمل می‌کنند و حتی منطقه تحت پوشش درب، دارای مهرزنی فویل و برجستگی است. با همه این جزئیات و تاثیرات، واضح است که بسته‌بندی و تولید دارای ارزش و تحسین‌برانگیز باشد.

 

3>جعبه محکم سال

iranpack-sanat bastebandi 180 0002

• Inniskillin 40th Anniversary
• تبدیل شده توسط Hub Folding Box

Inniskillin 40th Anniversary icewine، برای رده لوکس ساخته شده است که نیاز به یک جعبه محکم فاخر برای درگیر شدن با حواس و تحریک مصرف‌کننده را پوشش می‌دهد. در نگاه اول، درپوش رویی منحصر به فرد جعبه که از درون کریستال یخی الهام گرفته شده است، جلب توجه می‌کند.
مصرف‌کننده با لمس جعبه، تجربه ظرافت بی‌نظیری را از پوشش بیرونی که یک کاغذ کشیده شده تزریق شده با لاتکس (latex-infused) در زوایای مختلف بر روی درب است خواهد داشت. در نگاه بعدی، آنچه به چشم می‌آید: نحوه باز کردن لولایی منحصر به فرد جعبه است که مانند یک اهرم،  محصول را بلند می‌کند و به مشتری ارائه می‌دهد.

 

4>جایزه ECO

iranpack-sanat bastebandi 180 0023

پروژه  Ironman
• تبدیل شده توسط  WestRock

این فرمت‌های بسته بندی جدید که برای کمک به Anheuser-Busch در رقابت با بخش تولید آبجو در حال رشد طراحی شده‌اند، مناسب بطری‌های آبجو آلومینیومی شش تایی با پایداری و ساختاری جالب هستند.
در مقایسه با طراحی‌های پیشین، امکان باز شدن از سمت بالا و همچنین پنجره “hero” که در بسته‌بندی اولیه نیز وجود داشت، منجر به کاهش بیست و چهار درصدی استفاده از مقوا شده است.
BasketWrap، یک کارتن به سبک سبد است که مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد بطری‌های داخلش را ببینند و منجر به یک کاهش شش درصدی شده است. طراحی‌های جدید همچنین امکان افزایش تعداد کارتن‌ها را در یک جعبه و تعداد کارتن‌‌های هر پالت و تعداد پالت‌ها در هر حمل‌کننده را فراهم می‌آورند.

 

5>جایزه نوآوری

iranpack-sanat bastebandi 180 0018

• GF Harvest IntegraFlex Cup
• تبدیل شده توسط
Graphic Packaging International

IntegraFlex cup، یک فرمت بسته‌بندی نوآورانه جدید برای استفاده‌کنندگان در حرکت (on-the-go) و ترکیبی از بهترین ویژگی‌های یک کارتن تاشو با بسته‌بندی انعطاف‌پذیر است.
بسته‌بندی در حالت پر شده اما با وضعیت نیمه‌جمع (semi-collapsed)، شامل اسلیو کاغذی با کاغذ کرافت انعطاف‌پذیر برای دیواره داخلی حاوی محصول است. مصرف‌کننده “pops”، بسته را از دو طرف فشار می‌دهد تا طرفین را در موقعیت آنها قفل کند و به این ترتیب بسته را باز می‌کند.
پس از بازکردن کاغذ کرافت دیواره داخلی، مصرف‌کننده می‌تواند مایع را بیفزاید و در صورت لزوم از مایکروویو استفاده کند و مستقیما از داخل بسته‌بندی اقدام به خوردن محتوای آن کند.
با طراحی بسیار متنوع و متناسب با طیف وسیعی از مواد غذایی خشک که به آنها مایع اضافه می‌شود، این بسته می‌تواند پیامدهای قابل توجهی برای بازار مواد غذایی خشک داشته باشد.

 

6>جایزه داوران

iranpack-sanat bastebandi 180 0010

• Spring Catalog Three Bottle Set, Citrus Vitality & EO Basics Sets
• تبدیل شده توسط All Packaging

این کارتن برای یک مجموعه سه بطری از روغن‌های ضروری ساخته شده است. اسلیو بیرونی، یک برش لیزر از آرم برند را ارائه می‌دهد که دقیقا با یک نسخه برجسته شده از آرم مشابه در کارتن داخلی همتراز است.
امروزه جزئیات برش و دقت ترازبندی در این صنعت، تقریبا نامحدود است. همچنین جلوه مات نرم که از طریق چاپ سفید بورد فویل بدست می‌آید قابل توجه است.

 

7>جایزه داوران

iranpack-sanat bastebandi 180 0005

• Enhance Your Brand Promo Packag
• تبدیل شده توسط American Carton

شرکت American Carton، این بسته تبلیغاتی را برای آموزش مشتریان در مورد تمامی روش‌های تبدیل و گرافیک ویژه که می‌توانند قدرت نام تجاری را در خرده‌فروشی افزایش دهند، ایجاد کرد. این بسته، دارای یک حامل خیره‌کننده با شش کارتن در داخلی است که هر کدام دارای اثرات لمسی و بصری بسیار جالب هستند.
بسیاری از این اثرات ارزش افزوده، برای نشان دادن این جنبه که کارتن‌های تاشو یک راه‌حل بسته‌بندی متنوع، مقرون به صرفه و باعث ارتقاء برند هستند، در خط تولید و در تولید داخلی (in-house) ایجاد شده بودند.

 

8>جایزه داوران

iranpack-sanat bastebandi 180 0026

• Ryan Adams Prisoner:
End of World Box Set
• تبدیل شده توسط JohnsByrne

این مجموعه جعبه وینیل برای آلبوم  Ryan Adam، Prisoner، یک عامل جمع‌کننده فوری است. جعبه در یک مرحله باز می‌شود و با امکانات صوتی و نور کامل می‌شود و طرفداران می‌توانند برش های کاغذی آدامز و گروه او را در آن بچینند و مرتب کنند.
بعلاوه، طراحی شامل یک درب پنهان است که روی وینیل مخفی افتاده است و همچنین جوهر نامرئی که در معرض نور آبی باعث آشکار شدن وب سایت مخفی می‌شود و محتواهای اضافی را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید . . .