رشد تولید بسته‌بندی شیشه‌ای در اروپا

عواملی نظیر صادرات و اعتماد قوی مصرف‌کنندگان به شیشه، بعنوان ترجیحات بسته‌بندی از دلایلی نظیر حفظ محیط زیست، سلامتی و طعم و مزه یاد کرده‌اند.
طبق آمار منتشر شده سال 2016 توسط فدراسیون ظروف شیشه‌ای اروپایی (FEVE)، محصولات بسته‌بندی شیشه‌ای در اروپا تا 2.9% حجم (تن) و به اندازه 2.1% در واحدها رشد داشته است. داده‌ها، شامل تولیدات ظروف شیشه‌ای برای غذا و نوشیدنی‌ها در اتحادیه اروپا، سوئیس و ترکیه بر مبنای داده‌های مستقیم تولید صنعتی شرکت‌های عضو FEVE توسط Vivid Economics برای FEVE هستند.
داده‌ها حاکی از رشد صادرات و همچنین تقاضای مداوم برای بسته‌بندی شیشه‌ای در بخش‌های غذایی و آشامیدنی در اروپا بود. حجم کلی 20.9 میلیون تن یا 75.9 میلیارد واحد در اروپا برای اتحادیه اروپا و بازارهای بین‌المللی غذا و نوشیدنی تولید شده بود.
جوهان جورتر، رییسFEVE، می‌گوید: “تقاضای مشتاقانه برای شیشه، نشانه‌ای از اعتماد قوی مشتریان به صنعت ما و به بسته‌بندی شیشه‌ای است که در بازار اروپا و بازارهای بین‌المللی به برندها برای ارائه محصولات در قفسه‌ها کمک می‌کند.”

Collection of various glass bottles and jars
عملکرد قوی در سال 2016 روند مداوم پنج سال گذشته را ثابت می‌کند. از سال 2012، صنعت، تولیدات خود را با 5.8 درصد حجم و 6.1 درصد در واحدها افزایش داده است.
شیشه همچنان ماده بسته‌بندی مرجع برای بازارهای پیشرو مانند شراب و آبجو است، در حالی که به طور فزاینده‌ای در بخش‌های غذایی، آب و لبنی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مساله نه تنها به دلیل روندهای مصرف جدید غذاهای محلی، آلی و طبیعی است بلکه همچنین به دلیل تصویر مثبت بسته‌بندی شیشه و اعتماد قوی مصرف‌کننده‌ها به شیشه به عنوان بسته‌بندی ترجیح داده شده برای حفظ محیط زیست، سلامت و طعم و مزه است. بر اساس نظرسنجی اخیر، شیشه، بسته‌بندی موردعلاقه مصرف‌کنندگان است و از هر دو نفر اروپایی، یک نفر می‌گوید که از سه سال گذشته تا کنون بیشتر از بسته‌بندی‌های شیشه‌ای استفاده کرده است و هفتاد و پنج درصد از اروپایی‌ها شیشه را به عنوان بسته‌بندی سازگار با محیط زیست ترجیح می‌دهند.
به گفته جورتر: “این نکته که مصرف‌کنندگان به دلایل پایداری و حفظ کیفیت محصولات انتخابی، به شیشه اعتماد دارند بسیار حائز اهمیت است. به عنوان یک صنعت، ما متعهد به بکارگیری خواص بصری ذاتی شیشه برای مشتریان و مصرف‌کنندگان نهایی هستیم.”

بیشتر بخوانید . . .