فن‌آوری‌ جدید، شکل بطری‌های آلومینیومی نوشیدنی را تغییر می‌دهد

مرسر: ما چند گزینه برای مشتریان بطری نامتقارن ارائه می‌دهیم. یک گزینه اجازه می‌دهد مشتری یک مجموعه از بطری‌های نامتقارن استاندارد را انتخاب کند که باعث کاهش تنظیمات و توسعه پروژه برای مشتریان ما می‌شود.

iranpack sanat bastebandi C- Montebello-Panther-Muscle

تکنیک اختراع شده، امکان شکل‌دهی نامتقارن را فراهم می‌کند که این امر می‌تواند باعث ایجاد تمایز و منحصر به فرد شدن برند در زمینه بسته‌بندی نوشیدنی شود.
اختراع جدید اجازه می‌دهد شکل نامتقارن برای بطری‌ها لحاظ شود که این امکان، باعث برجسته شدن برند و ایجاد فرصت‌هایی منحصر به فرد همراه با انواع گزینه‌های تزئینی می‌شود.
عدم تقارن در دنیای بسته‌بندی متقارن، می‌تواند یک تغییر و تحول جذاب باشد. این استدلال پس از چندین سال تحقیق و توسعه توسط بسته‌بندی Montebello (انتاریو، کانادا) ارائه شده است که بطری‌های نامتقارن آلومینیومی را برای سال 2017 مطرح کردند. علاوه بر تمایز محصول و حضور بی‌نظیر در قفسه، شکل منحصر به فرد این بطری‌ها می‌تواند قدرت زیادی برای برند ایجاد کند. با استفاده از تکنولوژی انحصاری این اختراع، بطری uShape فرصتی استثنایی برای بسته‌بندی یک بار مصرف نوشیدنی آبجو، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، چای، قهوه و دیگر محصولات خارج شده از بسته فراهم می‌کند.
بسته‌بندی Montebello می‌تواند یک بطری آلومینیومی را از طریق ایجاد شیار، منبت‌کاری، نقش برجسته و انواع جزئیات عالی، به شکل نامتقارن در بیاورد. بطری‌های چاپ شده با آثار هنری مشتری در حداکثر 9 رنگ و با استفاده از چاپ افست خشک و با کیفیت بالا ارائه می‌شوند. انواع جلوه‌های بصری چشمگیر چاپی، از جمله مات و براق شدن، جوهرهای فلزی مخصوص و مجموعه‌ای از گزینه‌های پوشش پایه در دسترس هستند. محصول نهایی با استفاده از بسته ایمن ROPP بسته‌بندی می‌شود.
در حال حاضر این محصول در یک قطر پایه در دسترس است و بر اساس شکل و سایر نیازمندی‌ها، حجم پرکنی داغ (hot-fill) یا حجم محیطی (ambient-fill) معادل 250 تا 355 میلی لیتر دارد.
بطری‌های آلومینیومی ضد خرد شدن (Shatterproof) ویژگی‌های نفوذناپذیری عالی را ارائه می‌دهند و برای حمل و نقل بسیار سبک هستند. ما چیزهای بیشتری را در این رابطه در مصاحبه Q & A با کتی مرسر، مدیر فروش، غذا و نوشیدنی کشف کردیم.

 

** چه چیز دیگری می‌توانید در مورد ثبت اختراع و فن‌آوری بگویید؟

مرسر: ما فن‌آوری جدیدی به نام بطری‌های آلومینیومی uShape توسعه داده‌ایم که به اجازه می‌دهد شکل بطری‌های نوشیدنی آلومینیومی را سفارشی کنیم. بطری uShape می‌تواند با استفاده از ویژگی‌های نامتقارن، منبت‌کاری و نقش برجسته و سایر امکانات شکل‌دهی، تمام طول بطری را شکل دهد. uShape داستان شماست.
من نمی‌توانم بیش از حد درباره دستگاه خود صحبت کنم جز این که منحصر به فرد است و توانایی کافی برای برآوردن سفارشات کوچک و بزرگ را دارد.

** چرا قابلیت شکل‌دهی نامتقارن مطلوب است؟ چه چیزی را امکان‌پذیر می‌کند؟

مرسر: شکل‌گیری نامتقارن آلومینیوم، بازی را تغییر می‌دهد به این معنی که شرکت‌ها اکنون می‌توانند یک کمپین بازاریابی یا تبلیغاتی را اجرا کنند و محصولات خود را نشان دهند و داستان خود را روی ظرفی که همه مزایای بسته‌بندی آلومینیوم را دارا است به نمایش بگذارند.
امکانات در این رابطه بی‌پایان هستند. ما یک تیم طراحی گرافیک در خانه داریم که با تیم مشتری همکاری می‌کند تا نگاه خود را از طریق ظرف خود نشان دهد.

** مزیت رقابتی شما چیست؟

مرسر: سایر تولیدکنندگان ظروف نوشیدنی آلومینیومی قادر به ساخت بطری‌های آلومینیومی با استفاده از تکنیک‌های منبت‌کاری یا نقش برجسته و یا شکل دهی از طریق تکنولوژی‌های موجود با ماشین هایی که دهانه بطری را در می‌آورد (necking machines) هستند. این تولید‌کنندگان قادر به ایجاد شکل سفارشی با ویژگی‌های نامتقارن نمی‌باشند.

** به چه روندی در بازار را اشاره می‌کند؟

مرسر: به دو مورد خاص:
نوآوری در بازیافت: نسل بعدی مصرف‌کنندگان با خرید‌هایشان این امکان را درک می‌کنند و در مورد زنجیره ارزش شرکت بیشتر از هر زمان دیگری کنجکاو می‌شوند. همانطور که شرکت‌ها به اصول اقتصاد مدور می‌اندیشند، در نظر گرفتن تاثیر کلی طراحی بسته‌بندی بر محیط زیست برای وفاداری به برند یک عامل حیاتی است. آلومینیوم صد در صد قابل بازیافت است و حدود هفتاد درصد از آلومینیوم در حال حاضر از مواد بازیافتی است.
طراحی بسته‌بندی و برچسب‌گذاری: گرایشات اخیر صنعت نوشیدنی، طراحی و برچسب‌گذاری بسته‌بندی را مرکز توجه قرارداده است، زیرا مصرف‌کنندگان به طراحی بصری دلخواه با برچسب‌های آسان برای خواندن توجه می‌کنند که با منافع سلامتی و پایداری آنها در هر دو نوشیدنی الکلی و غیر الکلی همراه است.

** از نام تجاری / مشتری چه چیزی مورد نیاز است؟

مرسر: ما چند گزینه برای مشتریان بطری نامتقارن ارائه می‌دهیم. یک گزینه اجازه می‌دهد مشتری یک مجموعه از بطری‌های نامتقارن استاندارد را انتخاب کند که باعث کاهش تنظیمات و توسعه پروژه برای مشتریان ما می‌شود.
به طور خلاصه، ما یک رویکرد سفارشی سیستماتیک ارائه می‌دهیم که برای شروع به مشتری کمک می‌کند. ما به حجم مورد انتظار بطری و فضای آزاد، ایده‌های مربوط به طراحی بطری و هر مفهومی یا آثار هنری که قبلا ساخته شده‌اند نیاز داریم.
ما در هر مرحله از روند انجام کار، اطلاعات مربوط به طراحی بطری، سرپوش (capping)، پوشش داخلی، آثار هنری و گرافیک، تثبیت و رنگ‌ها را به اشتراک می‌گذاریم.

** چه سطحی از استقبال مخاطبان را ملاحظه می‌کنید؟

مرسر: آلومینیوم برای شرکت‌های نوشیدنی، خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان مزایای زیادی را به همراه می‌آورد. ما معتقدیم که صنعت، نسبت به شکل‌های نامتقارن ظروف آلومینیومی که تمام کارایی بطری آلومینیومی را تامین می‌کنند، مشتاق است.
قوطی‌های آلومینیومی معمولی دارای پانل‌های استوانه‌ای ساده هستند و به مدت بیست و پنج سال تغییراتی نسبی داشته‌اند. آنها اجسامی یکدست هستند که از یک یا دو طرف باز می‌شوند و در انتهای بالا و پایین با قسمت‌های جداگانه بسته می‌شوند.
بدلیل توسعه بازارهای نوشیدنی در جهان و نیز بدلایل زیبایی شناسی، نیازهای مصرف‌کننده و تمایز محصول، شرکت‌های نوشیدنی می‌توانند یک کمپین تبلیغاتی منحصر بفرد کوتاه مدت سازگار با استراتژی بلندمدت مارک تجاری، راه‌اندازی کنند.
ما امسال دو جایزه بین‌المللی کسب کردیم. جایزه انجمن دکوراتورهای فلز (Metal Decorators Assoc.) یا همان IMDA: جایزه پیشرفت فنی و بهترین جایزه (Aerosol & Bottle) برای نمونه اولیه ظروف شیر و طراحی بطری نامتقارن (که در بالا به آن اشاره شد).

** وضعیت بازار چگونه است؟ مخاطبان اولیه را در کجا می‌توانید پیدا کنید؟

مرسر: ما آزمایشاتی را در مورد بطری‌های سفارشی طراحی شده با مشتریان مختلف آبجو، نوشیدنی‌های آماده (ready-to-drink)، نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های مغذی انجام می‌دهیم. امسال ظرفیت محدودی داریم و ظرفیت تولید خود را با حدود پنجاه میلیون بطری تا سال 2018 ، درنظر گرفته‌ایم.
دشوار است که بگوییم دقیقا چه کسانی از این تکنولوژی استفاده می‌کنند، زیرا نامزدهای احتمالی بسیاری وجود دارند. تلاش‌های بازاریابی و فروش فعلی ما در زمینه صنایع آبجو و همچنین قهوه‌های RTD، چای، کامبوچا و نوشابه‌های گازدار (CSDs) متمرکز شده است. استقبال مثبت بوده و ما منتظر ارائه آن هستیم.

** برای این بطری‌های تخصصی چه مبلغی درنظر می‌گیرید؟

مرسر: بطری‌های uShape ما به عنوان بسته‌بندی ویژه، قیمت‌گذاری می‌شوند که می‌توان حداقل تعداد سفارش (MOQ) آن را سی هزار واحد درنظر گرفت. بطری‌های uShape برای تبلیغات کوتاه مدت و استراتژی‌های بلند مدت برند، هدف قرار می‌گیرند.

** چه بازارهای جغرافیایی دارید؟ و بعد؟

مرسر: راه‌اندازی محصول در بازارهای آمریکای شمالی خواهد بود. با این حال، بسیاری از شرکت‌های نوشیدنی دارای اثری جهانی هستند و ما برای حمایت از هر نوع کمپین در این زمینه تلاش خواهیم کرد.
ما از طریق قابلیت‌های شکل‌دهی بیشتر، پایانه‌های مختلف و بسته‌شدن خلاقانه و حجم‌های بزرگتر، این نوآوری را تا سطح بعدی ادامه خواهیم داد.

iranpack sanat bastebandi 178 alum01 iranpack sanat bastebandi 178 C-Koi-Image-duo

بیشتر بخوانید . . .