دید و اجرای بسته‌بندی، برندگان برتر را تعیین می‌کند

Locked4Kids ، یک شرکت‌کننده در رده دارویی است که بهترین جایزه سال جاری را به دست آورد. بر طبق نظر IoPP، بهترین جایزه ” با افتخار به بسته‌بندی تعلق می‌گیرد که فراتر از همه معیارهای داوری است و به اتفاق آراء در رابطه با همه معیارها برجسته می‌باشد.” بسته‌بندی Locked4Kids برنده جایزه، دارای ویژگی‌های مقاوم در برابر کودک (CR)، بزرگسال پسند (SF) و انعطاف‌پذیری است.

 

امسال برندگان برتر جایزه مسابقه AmeriStar مربوط به بنیاد بسته‌بندی حرفه‌ای (IoPP) ، نحوه انجام کار، نوآوری همراه با کارایی و طراحی خلاق بعلاوه قابلیت استفاده در زندگی واقعی را به ما نشان دادند.
برترین جایزه به خاطر بسته‌بندی داروی بزرگسال پسند (Senior-friendly) و مقاوم در برابر کودک (child resistance)، به Locked4Kids تعلق گرفت. بسته اتصالات روشنایی Neo-Ray شرکت Eaton نیز جایزه برتر طراحی را دریافت کرد و شرکت Sealed Air جایزه بسته‌بندی پایدار خانگی را به خاطر خطوط عایق حرارتی TempGuard قابل بازیافت بدست آورد.
داوران AmeriStar بیش از هشتاد بسته‌بندی را در رقابت 2017 مدنظر قراردادند. معیارهای قضاوت آنها شامل نوآوری بسته‌بندی، حفاظت از محصول، عملکرد، تاثیرات زیست محیطی، اقتصاد و بازاریابی بود.

iranpack sanat bastebandi 178 L4K iranpack sanat bastebandi 178 l4k_box

iranpack sanat bastebandi 178 ph501_161iranpack sanat bastebandi 178 RomacoEcobliss

iranpack sanat bastebandi 178 leafs-by-snoop_in-locked4kids

بهترین ارائه:
Locked4Kids بسته‌های دارویی بزرگسال پسند و مقاوم در برابر کودک را گواهی می‌کند

Locked4Kids ، یک شرکت‌کننده در رده دارویی است که بهترین جایزه سال جاری را به دست آورد. بر طبق نظر IoPP، بهترین جایزه ” با افتخار به بسته‌بندی تعلق می‌گیرد که فراتر از همه معیارهای داوری است و به اتفاق آراء در رابطه با همه معیارها برجسته می‌باشد.” بسته‌بندی Locked4Kids برنده جایزه، دارای ویژگی‌های مقاوم در برابر کودک (CR)، بزرگسال پسند (SF) و انعطاف‌پذیری است.
مهمترین ویژگی بسته CR قابلیت فشار و کشیدن (squeeze-and-pull) آن است. مصرف‌کننده باید برای دسترسی به داروی داخل کارتن، به طور همزمان دو زبانه را فشار دهد. ایده طراحی منحصر به فرد Locked4Kids به این صورت است که می‌توان زبانه‌ها را به صورت مورب در هر دو طرف کارتن طوری قرار داد که به اندازه کافی جدا از هم باشند و دستان کودک نتواند هر دو زبانه را بچرخاند.
مصرف‌کنندگان با استفاده از یک دست، زبانه‌ها را فشار می‌دهند و از دست دیگر خود برای بیرون کشیدن صفحه (tray) پلاستیکی از کارتن استفاده می‌کنند. صفحه پلاستیکی، دارو را در بسته‌بندی حبابی (blister pack) و یا قالب‌های دیگر بسته‌بندی نگه می‌دارد.
ساختار بسته‌بندی طوری است که صفحه پر شده را در کارتن قفل می‌نماید. همچنین بسته‌‌بندی‌های حبابی را روی صفحه پلاستیکی قفل می‌کند.
جهت ایجاد یک لایه اضافی برای مقاومت در برابر کودک، مواد کارتن شامل یک ورقه پلی کربن مقاوم در برابر انفجار با مقاومت بالا و مقاوم در برابر پاره‌شدن و گزیدگی است. این بسته دارای گواهی F = 1 برای مقاومت در برابر کودک است.
علی رغم موارد فوق، باید گفت که استفاده از این بسته‌بندی برای بزرگسالان و از جمله سالمندان بسیار آسان است زیرا نیاز به قدرت بسیار کمی برای فشار دادن زبانه‌ها و کشیدن آنها می‌باشد و یک دست شخص بزرگسال به راحتی می‌تواند به هر دو زبانه دسترسی داشته باشد.
در آزمون‌های مربوطه، صد در صد سالمندان با اولین تلاش و بدون استفاده از هیچ راهنمایی و دستورالعملی بسته را باز کردند.
ایوان هینن، مدیر فنی Locked4Kids می‌گوید: “چالش ‌برانگیزترین عامل در فرآیند طراحی، تنظیم دقیق (fine-tuning) جهت دستیابی به رتبه بالا برای مقاومت در برابر کودک است و این در حالی است که رتبه صد در صد را در رابطه با راحتی استفاده برای بزرگسالان و سالمندان بدست آورده‌ایم. ما این فرایند را حتی پس از تأیید بسته و دریافت جایزه AmeriStar برای نسخه دوم بسته‌بندیLocked4Kids ، همچنان ادامه دادیم. ”
بدیهی است که این بسته با سرعت بالا تولید می‌شود. به گفته هینن: ” خلاقانه‌ترین المان این است که پلت فرم بسته‌بندی CR / SF مبتنی بر یک کارتن تاشو استاندارد است. این امکان اجازه می‌دهد تا داروسازان و بسته‌بندها، کارتن‌ها را به طور کارآمد با تجهیزات کارتن‌سازی موجود خود پر کنند تا زمان، فضا و سرمایه‌گذاری را از طریق تطبیق با یک فرمت جدید بسته به حداقل برساند.”
وی افزود: ” در مورد مواد، اکثر مبدل‌های کارتن تاشو توانایی ساخت کارتن‌های Locked4Kids را دارند که این قابلیت به کارایی زنجیره تامین کمک می‌کند.” هم کارتن و هم صفحه، قابل بازیافت هستند.
مفهوم بسته می تواند برای بسیاری از انواع محصولات استفاده شود.
Locked4Kids در هلند مستقر است و یک شرکت تابعه ایالات متحده مستقر در Delaware را اداره می‌کند.

iranpack sanat bastebandi 178 Eatons 2

طراحی برتر:
بسته اتصالات روشنایی Neo-Ray شرکت Eaton

بسته اتصالات روشنایی Neo-Ray شرکت Eaton ، جایزه طراحی برتر AmiStar سال 2017 را بدلیل تجمیع بهترین طراحی ساختاری و گرافیکی بدست آورد. بسته‌بندی، دارای طراحی محفظه محکمی است که توسط شرکت Transparent Container، ساخته شده است و اتصالات روشنایی اکریلیک را از زمان تولید تا بعد از نصب در سایت ساخت و ساز خریدار حمایت می‌کند.
در کارخانه Eaton، اتصالات Neo-Ray در یک محفظه پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافت شده سی میلی‌لیتری (rPET) قبل از آزمایش کنترل کیفیت و حمل و نقل، بسته‌بندی می‌شوند.
در زمانی که اتصالات هنوز در محفظه‌های (clamshell) خود هستند، در سایت کاری مشتری نصب می‌شوند و مجددا توسط پیمانکار تست می‌شوند.
کابل‌های تعلیق ولتاژ پایین اتصالات، از طریق نفوذ در انتهای محفظه عبور می‌کنند و امکان نصب را فراهم می‌آورند.
تا زمانی که ساخت و ساز تکمیل شود، بسته‌بندی از اتصالات جدا نمی‌شود تا آنها را از خراش، اثر انگشت و سایر آسیب‌ها محافظت کند. محفظه‌ها علاوه بر حفاظت از وسایل در طول حمل و نقل، می‌توانند آنها را در برابر جابجایی خشن و قرار گرفتن در معرض گرد و غبار ساخت در محل کار محافظت کنند. جدا کردن محفظه آسان است و نیازی به ابزار ندارد.
شرکتEaton با توجه به طراحی بسته‌بندی ماژولار قادر است از محفظه‌های یکسانی برای اتصالات Neo-Ray با طول دو و چهار فوتی استفاده کند. هر محفظه برای اتصالات دو فوتی طراحی شده است اما با یک جفت محفظه متصل به هم به صورت انتها به انتها، می‌توان بسته‌ای برای اتصالات چهار فوتی ایجاد کرد.
محفظه‌های سبک وزن، بعنوان مثال، نیاز به اجزای مختلف بسته‌بندی – بلوک‌های فوم، کیسه‌های پلاستیکی و ورقه‌های لغزنده — که به طور معمول برای محافظت وسایل از ضربه، گرد و غبار و سایر منابع آسیب‌زننده ضروری است را حذف می‌کنند.
از لحاظ بصری، محفظه‌ها، تصویر برند معروف و معاصر Neo-Ray را کامل می‌کنند. محفظه‌های بدون رنگ و شفاف، دید واضحی را از طراحی اتصالات برای معماران و سایر خریداران تجاری فراهم می‌کنند و وضوح لنز اکریلیک آن را به نمایش می‌گذارند.
بسته‌بندی، قابل بازیافت است و سطح زیرین rPET استاندارد آن شامل پلاستیک بازیافت شده پس از مصرف می‌باشد. شرکت Transparent Container تامین‌کننده محفظه‌ها برای شرکت Eaton است.

iranpack sanat bastebandi 178 TempGuard pack out procedure 4iranpack sanat bastebandi 178 TempGuard pack out procedure 2

iranpack sanat bastebandi 178 TempGuard pack out procedure 3 iranpack sanat bastebandi 178 TempGuard pack out procedure5

بسته‌بندی پایدار:
کاغذ لاینر عایق حرارتی TempGuard شرکت Sealed Air

کرافت لاینرهای ‌عایق‌بندی شده شرکت Sealed Air، جایزه بسته‌بندی پایدار سال جاری را بدست آورد. این شرکت در رابطه با تاثیرات زیست محیطی، مصرف انرژی، بازیافت و استفاده مجدد و به طور کلی سازگاری با محیط زیست شناخته شده است.
این کاغذهای لاینر عایق شده TempGuard شرکت Sealed Air از هر نظر ممتاز هستند. بر خلاف مواد عایق پلیمری، خطوط TempGuard قابل استفاده مجدد هستند و صد در صد قابل بازیافت می‌باشند.
آنها از کاغذ کرافت پنجاه پوندی (50-lb) با دوام ساخته شده‌اند که دارای لایه داخلی یکسان مرکب از فیبرهای کاغذی صد در صد قابل بازیافت، شامل بیست و پنج درصد محتوای پس از مصرف (post-consumer content) هستند.
چاد استفنز، معاون تحقیق و توسعه Sealed Air می‌گوید: ” ویژگی خلاقانه TempGuard قابلیت بازیافت بودن آن می‌باشد که یک راه‌حل تمام کاغذی و قابل بازیافت است و حفاظت حرارتی را به منظور پاسخگویی به نیازهای فردی مشتری فراهم می‌کند.
این لاینرها محصولات را از گرما و شکستگی محافظت می‌کنند. آنها بیش از چهل و هشت ساعت عایق‌بندی برای اقلام فاسدشدنی، داروها و دیگر محصولات حساس به حرارت ارائه می‌دهند و محیط پایدار حرارتی را از انبار تا مقصد نهایی کالاها ایجاد می‌کنند.
کرافت لاینرهای TempGuard داراي R-value (مقاومت در برابر حرارت) 3.70 در هر اینچ هستند که مشابه پلی استایرن (EPS) و بهتر از فوم پلی اتیلن (PE) هستند.
به عنوان یک مزیت دیگر باید گفت که این لاینرها، تراکم داخل جعبه بسته‌بندی را جذب می‌کنند که این کار به خشکی محصولات کمک می‌کند. از آن جا که لاینرها لایه‌دار (cushioned) هستند، از محصولات در طول حمل و نقل و جابجایی محافظت می‌کنند.
آنها همچنین انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند محتویات جعبه را در بر بگیرند تا حرکت در داخل جعبه را در طول توزیع کاهش دهند.
خطوط به صورت مسطح، ذخیره و حمل می‌شوند و فضای کارآمدی نسبت به خنک‌کننده‌های فوم (foam coolers) فراهم می‌کنند. طبق گفته Sealed Air، بهره‌وری فضا با استفاده از خطوط، نسبت به خنک‌کننده‌های EPS و یا پلی اورتان (PU) تا چهارصد درصد افزایش می‌یابد.
بسته‌بندی با این لاینرها بیشتر در هر وسیله حمل و نقل، باعث کاهش اثر کربن می‌شود و فرمت مسطح ، هزینه‌های انبارداری و حمل و نقل را برای بسته‌بندها کاهش می‌دهد.
لاینرهای پیش‌ساخته در چهار اندازه ارائه می‌شوند و می‌توانند داخل جعبه‌های کارتنی و یا سایر بسته‌بندی‌ها استفاده شوند.
هزینه یک خط دوازده اینچی در پنجاه اینچی، برای استفاده در جعبه‌هایی با اندازه 10# ، حدود هفتاد سنت است.

بیشتر بخوانید . . .