رونمایی از پروژه DuPontو همکاران در مورد تغذیه، بسته‌بندی و اقتصاد دایره‌ای در Interpack 2017

پروژه، توسط DuPont برای یک همکاری نزدیک با Amcor، FUTURELIFE®، EqualTrade4، Wildlands، RWPA Solutions و Wastebuster هماهنگ شده است و یک رویکرد سه منظوره در رابطه با چالش پایداری بسته‌بندی پلاستیکی چندلایه با چندین ماده و همچنین اهداف گسترده‌تر اجتماعی در رابطه با آموزش و پرورش و تغذیه دوران کودکی را مدنظر قرار می‌دهد.

پروژه چرخش معیوب(Virtuous Circle) راه‌اندازی انجمن جهانی بسته‌بندی پیشرو را گزارش داد. آیا در چنین زمانی امکان کاهش زباله‌های مواد غذایی، بهبود تغذیه در دوران کودکی و در عین حال، ارتقاء آموزش در مورد پایداری محیط زیست وجود دارد؟ آیا بسته‌بندی پلاستیکی چندلایه با چندین ماده، می‌تواند به توسعه یک اقتصاد دایره‌ای حقیقی کمک کند؟
این سوالات به عنوان بخشی از طرح ممتاز” دایره مجازی” آفریقای جنوبی، مورد توجه شرکاء کسب و کار و سازمان‌های غیردولتی قرار گرفته است. آموزش کلیدی این پروژه اقتصادی دایره‌ای در نمایشگاه اینترپک ارائه شد و البته خلاصه‌ای از این رویداد در report launched today آمده است.
پروژه، توسط DuPont برای یک همکاری نزدیک با Amcor، FUTURELIFE®، EqualTrade4، Wildlands، RWPA Solutions و Wastebuster هماهنگ شده است و یک رویکرد سه منظوره در رابطه با چالش پایداری بسته‌بندی پلاستیکی چندلایه با چندین ماده و همچنین اهداف گسترده‌تر اجتماعی در رابطه با آموزش و پرورش و تغذیه دوران کودکی را مدنظر قرار می‌دهد.
این پروژه در اکتبر 2016 با تحویل اولین موج مواد غذایی هوشمند FUTURELIFE به مدارس آفریقای جنوبی آغاز شد. این کیسه‌های چند منظوره مبتکرانه برای تهیه آب آشامیدنی و یک وعده غذایی مغذی در یک بسته استفاده می‌شوند که می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به یخچال، در فواصل طولانی به مناطق دورافتاده انتقال یابد. از زمان آغاز این پروژه، بیش از نیمی از وعده‌های غذایی کودکان مدارس سراسر آفریقای جنوبی توزیع شده است.
این صرفا اولین گام سفر است. پس از استفاده کودکان مدرسه از مواد غذایی هوشمندFUTURELIFE® ، کیسه‌های پلاستیکی توسط شریکWildlands جمع‌آوری شده و به RWPA Solutions برای تبدیل به میزهای مدرسه طولانی و محکم تحویل داده می‌شود.
کرام هیری، مدیر عامل RWPA Solutions در این باره گفته است: ” از دیدگاه فنی دستیابی به موفقیت، توانایی بازیافت زباله‌های بسته‌بندی چند لایه به روشی اقتصادی به منظور ایجاد محصولات قابل بازیابی مرتبط بود بدون این که کارایی کاهش پیدا کند. میزها نه تنها تجهیزاتی برای کلاس درس هستند بلکه یک ارزش نمادین را القا می‌کنند و به کودکان کمک می‌کنند که به مزایای بازیافت پی ببرند و بدانند که اقتصاد دایره چه کارکردی دارد.”
در عین حال، برنامه آموزشی همراه این پروژه، به کودکان مدرسه‌ای در مورد اهمیت تغذیه خوب، نیاز به کاهش زباله‌های مواد غذایی و حفظ منابع گرانبها، مزایای بازیافت و تاثیر آن برای کاهش زباله‌های مواد غذایی و بازیافت بیشتر توضیح می‌دهد . گزارش تازه‌اي که در حال تهیه است، به آموزش نحوه انجام سایر فعالیت‌ها که می‌توانند به این پروژه اضافه شوند اشاره می‌کند از جمله: ویژگی‌های کمک‌های بشردوستانه که در آن ارزش غذایی و قابلیت حفظ مواد غذایی کیسه‌های چند لایه می‌تواند مزایای قابل توجهی را فراهم کند و همچنین مسائل مربوط به کمبود مسکن که در آن ضایعات کیسه‌های همراه با زباله کارخانه‌های چوب میلان آزمایش شده و برای استفاده در ایجاد مواد ساختمانی با کیفیت مورد تایید قرار گرفته است.
جرالد ریبتزر، مدیر Amcor Flexibles می‌گوید: “این گزارش، ارزش واقعی یک رویکرد مدل دایره‌ای را نشان می‌دهد و بهترین مثال در رابطه با ابتکارات مشابه در آفریقای جنوبی و کشورهای دیگر را نشان می‌دهد.”
جلسه بحث و گفتگو در مورد یافته‌های این پروژه و نتایج تحقیقات در تاریخ هشتم ماه مه ساعت 16:00 در غرفه غذای امن Interpack 2017 برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند شرکت‌کنندگانDuPont و Virtuous Circle را درغرفه‌های مربوطه در طول مدت برگزاری نمایشگاه ملاقات کنند.
سارا پرارد، رهبر زنجیره ارزش پایداری بسته‌بندی جهانی DuPont می‌گوید: “ما خوشحال هستیم که یادگیری پروژه را ارائه داده و مفهوم و رویکرد آن را توضیح دهیم. به عنوان DuPont ما افتخار می‌کنیم که بخشی از پروژه‌ای هستیم که صنعت، دولت‌ها و جامعه مدنی را به هم پیوند می‌دهد تا بر روی راه حل‌هایی کار کنند که پتانسیل بسته‌بندی را برای کمک به توسعه پایدار بکار می‌بندد.”

بیشتر بخوانید . . .