نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی شهر آفتاب

گزارش زیر توسط ستاد خبری نمایشگاه چاپ و بسته بندی شهر آفتاب تهیه و برای ما ارسال شده است.

نخستین نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی شهر آفتاب صبح دیروز دوم مردادماه در سالن کنفرانس بانک شهر برگزار شد.

 

توماس دوزه (Thomas Dohse) قائم مقام نمایشگاه دروپا و اینترپک: نمایشگاه چاپ و بسته بندی ( IPAP و pacprocess )تهران عضو جدید خانواده اتحاد جهانی اینترپک و دروپا است که بنده آن را به عنوان فرزند جدید این خانواده می نامم.

به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه نشست خبری نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران با حضور توماس دوزه قائم مقام نمایشگاه دروپا و اینترپک، محمد سیدی مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب و حامد ایرانی مدیر عامل شرکت برسام رویداد پارس برگزار کننده این نمایشگاه در ایران برگزار شد.

در این نشست توماس دوزه با اشاره به دستاورد های بین المللی نمایشگاه های اینترپک و دروپا اظهارداشت: این مجموعه نمایشگاهی دارای مشارکت کنندگان و بازدید کنندگان بیشماری در جهان است و با توجه به بازار 80 میلیونی ایران که تقریبا برابر با کشور آلمان است دارای پتانسیل های زیادی برای سرمایه گذاری و رونق بخشیدن به کسب کار این صنعت است.

وی با اشاره به افزایش تقاضای فروش غذاهای بسته بندی شده در جهان ادامه داد: رشد تقاضا در کشورهای اروپایی یک درصد و در شمال آفریقا 18 درصد است و ایران با جمعیت 80 میلیونی دارای نرخ تقاضای بالایی است که باید از این فرصت استفاده کنیم.

توماس دوزه بیان کرد: در نمایشگاه‌های اینترپک که تاکنون در کشورهای مختلف برگزار شده ، به طور میانگین 2 هزار و 860 غرفه برپا شده است و نمایندگان شرکت‌ها از 60 کشور جهان از جمله ایران حضور داشته‌اند. این نمایشگاه به طور میانگین 179 هزار و 500 بازدیدکننده از 48 کشور جهان داشته است و حدود 900 خبرنگار از سراسر جهان این رویداد را پوشش داده‌اند.

حمایت و پشتیبانی تمام عیار اتحاد جهانی اینترپک و دروپا از عضو جدید خود در تهران

ایران با توجه به شرایط موجود خود به لحاظ جغرافیایی و جمعیت جوان دارای تحصیلات آکادمیک، پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به عنوان یک هاب در حوزه  چاپ و بسته بندی در منطقه را دارد. کشور های آلمان و ایران از گذشته شرکای تجاری خوبی برای یک دیگر بودند و نمایشگاه دوسلدورف آلمان با رویکرد سرمایه گذاری بلند مدت در ایران و با حمایت و پشتیبانی تمام عیار اتحاد جهانی اینترپک و دروپا قصد دارد تهران را به عنوان پایتخت صنعت چاپ و بسته بندی در خاورمیانه و خاور دور در یک برنامه بلند مدت تبدیل کند. اگر چه در این راه چالش‌های وجود دارد، سعی داریم این چالش‌ها را برطرف و در راستای رشد و شکوفایی این نمایشگاه گام برداریم.

امسال ما اولین نمایشگاه این اتحاد جهانی را در ایران برگزار می کنیم که این یک آغاز است. همانطور که اشاره کردم مشارکت کنندگان در نمایشگاه های اینترپک و دروپا از سراسر جهان هستند و این شرکت کنند گان در زنجیره نمایشگاه های اینترپک و دروپا در سراسر دنیا با توجه به بازارهای مورد هدف خود اقدام به حضور می کنند و این معطوف به یک یا چند کشور نمی شود. نمایشگاه های IPAP و pacprocess تهران به عنوان عضو جدید این مجموعه از تمامی شرایط اعضای اتحاد جهانی اینترپک و دروپا برخوردار خواهند بود.

ما معتقدیم طی یک برنامه بلند مدت که بسیار پایبند به آن هستیم به هدف خود از ایجاد این عضو جدید با همکاری سایر اعضای این اتحاد جهانی خواهیم رسید. شرکت برساز رویداد پارس به عنوان شریک ما در برگزاری این نمایشگاه یک شرکت توانمند و با پتانسیل بالاست و نقش بسیار مهمی در ایجاد این عضو جدید داشته است.

وی موقعیت شهر آفتاب را هم مناسب دانست و افزود: این مجتمع نمایشگاهی دارای استاندارد های بین المللی نمایشگاهی است و مکان مناسبی برای برگزاری این نمایشگاه بین المللی به شمار می رود.

دوزه آلمان و ایتالیا را عمده تولید کنندگان ماشین الات این حوزه در جهان با 40 درصد تولیدات ماشین آلات دانست و اظهار داشت: در این نمایشگاه تمام توان شرکت مسه دوسلدورف برای جذب مشارکت کننده و بازدید کننده تخصصی به کار گرفته شده است و این نمایشگاه را با استاندارد های مورد استفاده در اتحاد های جهانی دروپا و اینترپک برگزار می کنیم.

قائم مقام نمایشگاه دروپا و اینترپک در ادامه به مزایای نمایشگاه IPAP و pacprocess تهران اشاره کرد و افزود: مزایای زیادی در برگزاری این نمایشگاه است که از جمله آن محل برگزاری مناسب، نزدیکی به فرودگاه بین المللی، تناسب برگزاری این رویداد در تقویم بین المللی نمایشگاه مسه دوسلدورف و مهمتر از همه هم افزایی زنجیره تامین کنندگان از تولید تا بسته بندی و چاپ است.

ایده برپایی نمایشگاهی که چرخه تولید تا محصول نهایی را در بر گیرد

“حامد ایرانی” مدیر عامل شرکت برساز رویداد پارس این نشست خبری گفت: در سال 1394 با توجه به مشکلات در بخش صادرات محصولات نهایی، ایده برپایی نمایشگاهی که چرخه تولید تا محصول نهایی را در بر گیرد بوجود آمد و در همین راستا با نمایشگاه های اینترپک و دروپا که بزرگترین در دنیا هستند وارد مذاکره شدیم و توانستیم نام تهران را با افتخار در اتحاد جهانی این نمایشگاه های ثبت کنیم. و نمایشگاه دروپا از زنجیره کامل چاپ و نمایشگاه اینترپک از زنجیره کامل بسته بندی و فرآوری محصولات حمایت و مشارکت می کنند.

در ادامه حامد ایرانی پوشش کامل صنعت از فرآوری تا بسته بندی و چاپ را از مزایای این نمایشگاه برشمرد و افزود: این نمایشگاه در تمامی بخش ها منجمله مواد غذایی، نوشیدنی، آرایشی و بهداشتی و دارویی راهکار های جدید بسته بندی و چاپ ارائه خواهد کرد.

وی برگزاری این نمایشگاه را حاصل برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) دانست و خاطر نشان کرد: در گذشته شرکت های داخلی تمایل به حضور مشارکت کنندگان بین المللی در ایران را داشتند اما در تحوالات اخیر وضعیت متفاوت شده است و حالا برگزار کنندگان معتبر خارجی به واسطه جذابیت های بازار ایران، به عنوان سرمایه گذار خواهان حضور فعال در کشور هستند.

برپایی پاویون اختصاصی صنعت کارتن

ایرانی برپایی پاویون اختصاصی صنعت کارتن را در این نمایشگاه را از دیگر نوآوری این رویداد بین المللی دانست و افزود: صنعت کارتن سازی در ایران هیچگاه جایگاه خود را نیافتند و ما در این نمایشگاه بر آن شدیم تا این فرصت را به این صنعت پر کاربرد بدهیم تا بتواند توانمندی های خود را در معرض دید بازدیدگنندگان خود به صورت کاملا تخصصی قرار دهند.

برنامه ریزی هایی برای برند سازی در صنعت نمایشگاهی

سید محمد سیدی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب نیز در این نشست به امکانات شهر آفتاب اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به امکانات و پتاسیل های بین المللی در این مجتمع بزرگ نمایشگاهی برنامه ریزی هایی برای برند سازی در صنعت نمایشگاهی انجام شده است، یکی از موضوعاتی که ما به جد از ابتدا دنبال آن بودیم گروه بندی نمایشگاهی، تخصصی کردن آن و ایجاد ارزش افزوده و برند سازی بوده است. از این رو نمایشگاه چاپ و بسته بندی شهر آفتاب بعد از نمایشگاه AMB که با همکاری مشترک ایران و مسه اشتوتگارت برگزار شد، دومین نمایشگاه از این دسته است.

سیدی با اشاره به جایگاه صنعت بسته بندی در کشور ترکیه و توفیق های آن گفت: یکی از مشکلات صنعت بسته بندی در ایران خلاء کار تخصصی است و هدف ما ارتقای جایگاه صنعت بسته بندی در کشور است تا بتوانیم با کمک این صنعت به کشورهای هدف صادرات داشته باشیم.

وی عنوان کرد: تقاضای من این است که همه بدانند ما یک بحث سخت افزاری، نرم افزاری و مغز افزاری داریم و می خواهیم این سه مقوله در نمایشگاه شهر آفتاب پیوند پیدا کند و اگر همه دستگاه‌ها همراه شوند قطعاً به نتایج قابل توجهی خواهیم رسید.

وی با ابراز نارضایتی از برجسته سازی بعضی از مشکلات اضافه کرد: باید متأسف شد از اینکه مشکلات را برجسته می کنند. این کار نه تنها کمکی به ارتقای جایگاه صنعت نمایشگاهی ایران نخواهد کرد بلکه ما را به عقب می‌راند. باید نگاهی تخصصی به نمایشگاه داشته باشیم بنابراین تقاضای من از همه متخصصان این است تا نمایشگاه موفق‌تر و تخصصی‌تر شود.

زمان بسیاری از زوایای خاموش را روشن خواهد کرد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های شهر آفتاب در پایان تصریح کرد: بعد از دو سال تلاش، نمایشگاه شهر آفتاب یک برند جهانی شده است. ما راه خودمان را پیدا کرده‌ایم و هیچ مانعی سر راه خود نمی‌بینیم ضمن اینکه زمان بسیاری از زوایای خاموش را روشن خواهد کرد. نباید اشکالات ما را از پا در بیاورد و قطعاً انگیزه و درک مدیران راهکار اصلی حل مشکلات خواهد بود.

گفتنی است نخستین نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران از 20 تا 23 مهرماه با همکاری دو نمایشگاه اینترپک و دروپای آلمان و شرکت برساز رویداد پارس در محل نمایشگاه شهر آفتاب از ساعت 10 صبح تا 18 عصر پذیرای بازدید کنندگان و علاقه مندان به صنعت چاپ و بسته بندی خواهند بود.

 

سردبیر پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی عضو سازمان خبرگزاران بین‌المللی بسته‌بندی IPPO (International Packaging Press Organization) member

بیشتر بخوانید . . .