حاصل همکاری کمپانی‌های KHS و LiquiForm: فن‌آوری ابداعی در تولید بطری‌های پلاستیکی

با همکاری این دو کمپانی و به اشتراک نهادن نتایج حاصل از سالها تحقیقات برای دستیابی به یک چنین فن‌آوری پیشرفته ای، گامی بلند در صنعت پرکنی و بسته‌بندی محصولات آشامیدنی برداشته خواهد شد.

Print

iranpack sanat bastebandi 172 LiquiForm jpg logo

با توافق بعمل آمده بین کمپانی‌های KHS و LiquiForm که بلافاصله هم اجرایی شده‌است، این دو کمپانی که هریک در زمینه تولید بطری‌های پلاستیکی فعال‌بوده و فن‌آوری‌های جدیدی را در این زمینه به ثبت رسانده‌اند، برروی ایده نوآورانه و کاملاً متفاوتی در تولید بطری‌ پلاستیکی و پرکردن آن با محصولات آشامیدنی تنها در یک ماشین متمرکز گردیده‌اند.
با امضای این توافق بین کمپانی‌های KHS و LiquiForm که در تاریخ 8 نوامبر 2016 صورت گرفت، دوکمپانی در جهت توسعه تکنولوژی ساخت سیستم‌های فرم‌دهی و پرکنی کاملاً‌ نوآورانه‌ای همکاری خواهندکرد تا دو فرایند تولید بطری در دستگاه بادکن و پرکردن آن در دستگاه فیلر را که در حال حاضر در دو ماشین مجزا صورت میگیرد، تنها در یک ماشین انجام‌پذیر باشد. این فن‌آوری جدید در واقع جایگزین فرایند رایج تولید بطری بصورت کششی-دمشی (stretch blow molding) خواهد شد.

با همکاری این دو کمپانی و به اشتراک نهادن نتایج حاصل از سالها تحقیقات برای دستیابی به یک چنین فن‌آوری پیشرفته ای، گامی بلند در صنعت پرکنی و بسته‌بندی محصولات آشامیدنی برداشته خواهد شد.
به گفته آقای Frank Haesendonckx مدیر بخش فروش و تکنولوژی KHS Corpoplast، این همکاری در الگوی صنعت تولید آشامیدنی تغییر ایجاد کرده و تکنولوژی LiquiForm کل زنجیره تولید را دگرگون خواهد نمود. درحال‌حاضر، تولیدکنندگان محصولات آشامیدنی که تولیدات خود را در بطری PET ارائه می‌کنند، نخست طی فرایندکششی-دمشی پریفرم‌ها با استفاده از هوای فشرده بطری‌ها را در ماشین بادکن تولید میکنند و در مرحله بعد ظروف بادشده از محصول پر میشوند. تکنولوژی LiquiForm این امکان را فراهم خواهد کرد که تولید بطری و پرکردن آن در یک مرحله صورت گیرد . به این ترتیب مایعی که باید طی فرایند پرکنی در ظرف پرشود، نقش عامل شکل‌دهنده بطری را هم عهده‌دار خواهد بود. این تکنولوژی نوین هم اکنون در مرحله پیشرفته‌ای قرار دارد.
آقای Haesendonckx می‌افزاید،”مزایای این سیستم برای تولیدکنندگان آشکار است، نه تنها با LiquiForm مرحله پرکنی اضافه و غیرضروری خواهد بود بلکه مشکلات تامین منابع از قبیل هوای فشرده و برق نیز مرتفع میگردد. همچنین با توجه به استفاده از یک ماشین بجای بلوک بادکنی-پرکنی استاندارد در فضای مورد نیاز برای خط تولید نیز صرفه‌جویی میشود.”
KHS روند توسعه را سرعت می‌بخشد
کمپانی KHS که در فن‌آوری PET از جمله پیشگامان این صنعت شناخته میشود، در کنار دیگران، برای دستیابی به چنین فن‌آوری پیشرفته‌ای سالها به تحقیق و تلاش پرداخته و حقوق مالکیت صنعتی خود را نیز به ثبت رسانده که در توافق‌نامه با کمپانی LiquiForm درج شده است. این همکاری دو جانبه، مسیر پیش روی مشتریان برای بهره‌مندی از این فن‌آوری جدید در آینده نزدیک را هموار می‌سازد.

سردبیر پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی عضو سازمان خبرگزاران بین‌المللی بسته‌بندی IPPO (International Packaging Press Organization) member

بیشتر بخوانید . . .