سمینارهای استانی چاپ دیجیتال

گفتنی است استقبال از سمینارها تحت تاثیر مدیریت‌های استانی بود و در سمینار تبریز با وجود مجاورت و همزمانی آن با نمایشگاه کتاب اما بیشتر علاقمندان از برگزاری این رویداد بی‌خبر بوده و این سمینار تخصصی را از دست دادند.

به همت گروه ترنج و با همکاری اداره کل چاپ و نشر، سمینارهای استانی چاپ دیجیتال برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این سمینارها افزایش دانش دست‌اندرکاران چاپ و نشر و گرافیک در زمینه چاپ دیجیتال و ظرفیت‌های آن است. اولین سمینار روز 28 مهر همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزارشد.

iranpack sanat bastebandi 172 Digital Tabriz
در این سمینار ابتدا معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و دبیر اجرایی نمایشگاه کتاب تبریز ضمن خوشامدگویی به میهمانان، بر اهمیت توجه به چاپ دیجیتال اشاره کرد.
پس از او پیام پدیدار عضو هیات مدیره شرکت پدید پردازش (نمایندگی رسمی کمپانی کونیکا مینولتا در ایران) ضمن تشریح انواع چاپ دیجیتال، به ویژگی‌های ماشین‌آلات چاپ دیجیتال ورقی پرداخت.
سپس وحید پیشان در باره مختصات و امکانات دستگاه‌های پلاتر و چاپ‌های لارج‌فرمت و کارکرد آنها سخنرانی کرد و در پایان رضا نورائی سردبیر ماهنامه صنعت بسته‌بندی در باره چاپ دیجیتال در صنعت بسته‌بندی به ایراد سخن پرداخت.
سمینار چاپ دیجیتال استان خراسان رضوی نیز روز 27 آبان در مشهد برگزار شد. در این سمینار امیرحسین قاسمی، پیام پدیدار، رضا نورایی و وحید پیشان به موضوعاتی چون چاپ دیجیتال بودن یا نبودن، جایگاه چاپ دیجیتال در چاپخانه‌های مدرن، فرصت‌های چاپ دیجیتال در صنعت بسته‌بندی، آماده‌سازی فایل در چاپ لارج فرمت پرداختند.
هر دو سمینار همزمان با نمایشگاه‌ها بودند که سمینار مشهد همزمان با نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی مشهد بود.
گفتنی است استقبال از سمینارها تحت تاثیر مدیریت‌های استانی بود و در سمینار تبریز با وجود مجاورت و همزمانی آن با نمایشگاه کتاب اما بیشتر علاقمندان از برگزاری این رویداد بی‌خبر بوده و این سمینار تخصصی را از دست دادند.
سمینار مشهد با وجود استقبال بهتر اما در تناسب با کیفیت مطالب ارائه شده و تجربه و تسلط سخنرانان جمعیت مشتاق و مرتبط در حدی که از این استان انتظار می‌رفت نبودند که همه اینها انعکاسی است از نحوه مدیریت و توزیع منابع در استان‌ها.
گفته شده قرار است سمینار بعدی در استان فارس و شهر شیراز باشد. برگزارکنندگان و مدرسان سمینار امیدوار هستند مدیران و مسئولان ذی‌ربط در استان فارس حق مطلب را ادا کرده و کمترین نقش خود که همان اطلاع‌رسانی و مدیریت حضور علاقمندان باشد را بدرستی انجام دهند. گفتنی است طبق توافق انجام شده با دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سمینارهای استانی آشنایی با چاپ دیجیتال برای علاقمندان رایگان است.

iranpack sanat bastebandi 172 digital mashd IMG_1590iranpack sanat bastebandi 172 digital mashd IMG_1615siranpack sanat bastebandi 172 digital mashd IMG_1595iranpack sanat bastebandi 172 digital mashd IMG_1610

 

سردبیر پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی عضو سازمان خبرگزاران بین‌المللی بسته‌بندی IPPO (International Packaging Press Organization) member

بیشتر بخوانید . . .